Arjen ympäristötekojen tulee olla asukkaalle helppoja
YIT Plus kulkee mukana asukkaan arjessa koko asunnon elinkaaren ajan.
Jos YIT:n asuntorakentamista ajattelisi kotina, niin YIT Plus -kanava olisi ehdottomasti kodin etuovi. Siitä sisään astuttaessa saapuu nimittäin paikkaan, joka kokoaa yhden katon alle kaiken olennaisen YIT Kotiin ja asumiseen liittyvän.
YIT Plussasta löytyvät kaikki kodin tiedot, taloyhtiön tärkeimmät uutiset, varauskalenterit sekä mahdollisen tavaralainaamon listat, saatavilla olevat, arkea helpottavat asumisen palvelut sekä yhteydet niin isännöitsijään kuin naapureihin.
Parasta on, että tätä nykyä YIT sekä YIT Plus palvelevat asunnonomistajia asunnon koko elinkaaren ajan.
Rakenteilla olevaan asuntoon voi valita materiaalit YIT Plus Studiossa. Työmaa kertoo edistymisestään Plussassa ja kun muutto on lähellä, voi Niemen muuttopaketin tilata Plussan palvelutorilta, josta löytyvät jatkossa muutkin alueen palvelut kuten siivous, koiranulkoilutus, vaatehuolto, kotiapu, pikatalonmies ja niin edelleen! Ja kun kodissa on asuttu jo jonkin aikaa, voi löytyä käyttöä remonttipalveluille.
”YIT ei ole enää vähään aikaan ollut pelkkä rakennusyhtiö. Asumisen näkökulmasta tämä tarkoittaa sitä, ettemme ainoastaan suunnittele ja rakenna asuntoja, vaan tuotamme ja välitämme myös laaja-alaisesti asumisen palveluita. Digitaalisuus on tuonut aivan uudenlaisia mahdollisuuksia palvella asiakkaitamme. Kaikki mitä teemme ja tarjoamme, tähtää samaan asiaan: mahdollisimman helppoon arkeen”, kertoo Asiakkuuksista ja Asumisen palveluista vastaava johtaja Pekka Helin.
Digitaalisuus ja digitaaliset palvelut nousivat arvoon arvaamattomaan etenkin vuoden 2020 alussa, kun maailmanlaajuinen koronapandemia alkoi (lisätietoja sähköisestä asuntokaupasta).
”Palveluiden kysynnässä korona näkyi hetkellisenä notkahduksena. Nyt tilanne on kuitenkin normalisoitunut. Esimerkiksi muuttopalveluiden kohdalla kasvu on ollut tänä vuonna voimakasta.”
Helppo arki -lupaus näkyy muuttopalveluiden kohdalla esimerkiksi siinä, miten YIT Plus tunnistaa asiakkaan ja osaa laskea tämä kodin neliöiden perusteella suoraan muuttopalvelun hintatarjouksen. Ja koska YIT kulkee asiakkaan rinnalla aina asunnon varaamisesta lähtien, saa asiakas oikea-aikaista tietoa – kuten vaikkapa muuttotarjouksen muuton lähestyessä – asumiseensa liittyen niin sähköpostitse kuin YIT Plussaa seuraamalla.
”Tavoitteemme ei ole tarjota kaikkea kaikille, vaan oikeita palveluita niitä tarvitseville. Toki YIT Plus on myös kanava, josta asiakkaat tavoittavat halutessaan myös oikean YIT:n työntekijän, jolta voivat kysyä apua miltei mihin tahansa ongelmaan.”
Digitaalisuus ei YIT Plussan tapauksessa tarkoitakaan kasvottomuutta – päinvastoin.
Asiakaspalvelun helpottamisen lisäksi YIT Plus tuo yhteen taloyhtiöiden asukkaat. Esimerkiksi Pasilan Triplassa sekä Espoon Marinrannassa kanavaa on käytetty osallistamisessa, kun taloyhtiöihin on suunniteltu yhteistä tekemistä sekä harrastustoimintaa.
”Asukkaat ovat käyttäneet Plussaa viestintäkanavana ja sopineet tapaamisista sekä yhteistilojen käyttötarkoituksesta. Tuloksena on nähty joogatunteja, grillijuhlia sekä lukupiirejä. Uskoakseni tämä on vasta alkua. Pandemian väistyttyä monilla on varmasti aikaisempaa suurempi tarve yhteisöllisyyteen”, toteaa Marja Heikelä YIT:n asumisen palveluista.
YIT Plus – kotisi tietopankki verkossa
Sähköinen asuntokauppa on turvallista myös korona-aikana
Asumisen palvelut vievät kohti sujuvaa arkea
Muuttopäätöksiinkin vaikuttaneet Triplan yhteiskäyttöautot ovat olleet suosittuja