Isokin remonttikokonaisuus on selkeä projekti, kun se toteutetaan vaiheittain. Satojen putkiremonttien kokemuksella olemme luoneet tehokkaan ja toimivan kokonaisuuden putkiremontin toteuttamiseen, joka huomioi asukkaan.
Remonttiemme tiedotuksen ydin on sähköinen palvelusivusto, jonka palvelut ovat räätälöitävissä eri käyttäjille tarpeen mukaan. Lisäksi pidämme putkiremontin osapuolet ajan tasalla remontin kulusta puhelimitse, tekstiviesteillä, sähköpostilla ja kirjeiden avulla. Näin eri käyttäjät ovat tietoisia putkiremontin kestosta. Valmisteluvaiheeseen kuuluu myös olennaisesti asukastilaisuus, jossa kerrotaan aikataulut ja putkiremontin kesto, remontin sisältö, toimintaohjeet remontin aikana sekä esitellään yhteyshenkilöt, urakan sisältö ja valitut kalusteet, varusteet ja lisäpalvelut. Mallikalustenäyttely rakennetaan tuotevalintoja helpottamaan taloyhtiön omiin tiloihin. Tässä vaiheessa käydään myös asukkaiden kodeissa. Ennakkokatselmuksessa suunnitellaan, tarkistetaan ja vahvistetaan kalusteiden ja pintojen suojaukset, tulevat korjaustyöt sekä valitut tuotteet ja lisäpalvelut.
Jo ennen varsinaista putkiremonttia taloyhtiön yleisissä tiloissa ja pihapiirissä tehdään valmistelevia töitä. Säilytys- ja muut käytössä olevat yleiset tilat tulee tyhjentää. Asukkaan on hyvä suojata huonekalut, hankkia väliaikainen sijoituspaikka mahdollisille arvotavaroille sekä valmistella omaa sijaisasumistaan putkiremontin keston ajaksi. Kotivakuutuksen voimassaolo kannattaa varmistaa myös putkiremontin ajaksi.
Putkiremontin aikana huoneistot ovat työaluetta, mikä tarkoittaa myös meluhaittaa, sähkö- ja vesikatkoja sekä viemärin käyttökieltoja, eikä asumista huoneistossa suositella. Asukas voi remontin aikana tutustua töiden etenemiseen, mutta työturvallisuuden ja tehokkuuden kannalta parhainta on käydä huoneistossa työaikojen ulkopuolella ja huomioida käynnissä olevat työt.
Remontin aikana kaikki remonttiin liittyvä tieto löytyy kätevästi sähköisestä palvelusta. Kanavassa voi käydä myös keskustelua suoraan urakoitsijan kanssa. Remonttia varten nimetty yhteyshenkilö on sitä kautta helposti tavoitettavissa, vastaa tiedusteluihin ja antaa apua remonttiin liittyvissä kysymyksissä. Tietoa putkiremontin kestosta ja etenemisestä saa meiltä myös puhelimitse ja tekstiviesteillä, sähköpostilla tai vaikka kirjeitse, asukas voi itse valita hänelle parhaan tiedotustavan. Tarpeen mukaan järjestettävillä asukastilaisuuksilla varmistamme, että kaikki pienimmätkin kysymykset tulevat huomioiduiksi.
Muutto valmiiseen, remontoituun kotiin kannattaa tehdä kaikessa rauhassa. Remontin jälkeen tehdään vielä talotekniikkaan liittyviä mittauksia ja säätöjä. Tässä yhteydessä jaamme asukkaille myös huomautuskaavakkeet, joihin he voivat kirjata havaitsemansa virheet ja puutteet. Remontin päätyttyä teemme taloyhtiössä asiakaskokemuskyselyn kaikille remontin osapuolille.
Takuuaikana huoneistoihin tehdään puutekyselyt ja mahdollisesti ilmenneet virheet ja puutteet korjataan kootusti.