YIT:n taidonnäyte Mall of Tripla kokoaa palvelut saman katon alle sujuvaa arkea varten
Toimiva, mutkaton yhteys asukkaan ja urakoitsijan välillä on yksi tärkeimmistä asioista onnistuneessa putkiremontissa, oikeastaan kaiken perusta. Meillä YIT Talon Tekniikassa tätä tärkeää roolia hoitaa jokaiseen remonttiin erikseen nimetty Asiakaspalveluvastaava.
Asiakaspalveluvastaavat ovat tärkeä osa työmaaorganisaatiotamme. He auttavat ja palvelevat asukasta putkiremontin vaiheissa eri tavoin. Asiakaspalveluvastaava on mukana valmistautumisesta, asukasinfosta ja huoneistokatselmuksesta lähtien auttamassa asukasta urakan asioissa ja asukkaan omissa lisätyötarpeissa.
Putkiremonttien yhteydessä tehdäänkin laajasti huoneistojen muutostöitä, ajankohta on siihen luonteva. Hyvä työkalu asukkaalle tuotevalinnoissa on verkkokauppa, jonka hoitamisessa asiakaspalveluvastaavalla on myös iso rooli.
Olennainen osa asiakaspalveluvastaavan työtä on olla tavoitettavissa, kun iso tai pieni asia askarruttaa asukkaan mieltä. Asiakaspalveluvastaavaan saa yhteyden monin eri tavoin, kuten taloyhtiön pihalla tapaamalla tai puhelimitse. Sähköisen palvelumme kautta on helppo viestitellä, myös Skypen välityksellä on asioita hoidettu ulkomaita myöten.
Uusin jäsen Asiakaspalveluvastaavien tiimissämme on Susanna Mikkonen, jolla on hienon näyttelijäuran lisäksi jo ennestään kokemusta putkiremonttien aikaisesta asiakaspalvelusta. Hän opiskelee alaa myös työn ohessa lisää; meneillään on rakennusinsinöörin koulutus (HAMK).
”Työ on mielenkiintoista ja palkitsevaa, koska kahta samanlaista päivää ei ole. Mielekkyyttä tuovat kohtaamiset asukkaiden kanssa. Hyvä vuorovaikutus onkin kaiken perusta. Työhön kuuluu myös hienovaraisuus, koska toimimme jokaisen omassa kodissa” Susanna sanoo.
Susannan mukaan onnistuneessa asiakastyössä on tärkeintä pitää kirkkaana mielessä, miksi työtä tehdään.
”Päätavoitteena on saada kodista juuri sellainen kuin asukas toivoo. Tärkeintä on asiakkaan kuunteleminen ja halu palvella. Hyvä asiakaspalvelu luo onnistuneen putkiremontin.”