Urbaani kesanto eli kaupunkitilan uusi elämä – esimerkkinä YIT:n ja Kansallisgallerian yhteistyö Vallilassa
Kuluva vuosi on vasta aluillaan, mutta Mall of Triplassa on ehtinyt jo tapahtua melkoisesti. Tammikuun saldo on monipuolinen kattaus uusia vuokralaisia kauppakeskuksen kaikkiin kerroksiin.
Mall of Tripla -hankkeen matka on edennyt jo puoliväliinsä. Kauppakeskus avaa ovensa vuonna 2019 – ja mitä lähempänä h-hetki on, sitä kiivaampi on tekemisen tahti. Siinä missä pari vuotta sitten Mall of Triplassa hiottiin kaupallista konseptia ja suunniteltiin tiloja, viime aikoina triplalaiset ovat panostaneet parhaiden mahdollisten vuokralaisten löytämiseen.
Siinä onkin onnistuttu – jo viime vuonna tehtiin monta merkittävää vuokralaissopimusta ja jo nyt, kolme vuotta ennen hankkeen valmistumista kauppakeskuksen tiloista on vuokrattu reippaasti yli 40%, kymmenille erilaisille brändeille. 2017 on alkanut vauhdikkaasti: pelkästään tammikuun aikana loistavan tulevaisuuden Mall of Triplassa varmisti yhteensä yhdeksän kiinnostavaa yritystä.
Muotiin, designiin ja erikoisliikkeisiin keskittyvä High Street kauppakeskuksen kolmannessa kerroksessa tarjoaa elämyksiä ja ostosmahdollisuuksia erityisesti laatutietoisille kuluttajille. Kerroksen uusimmat vuokralaiset ovatkin suomalaista huippusisustusta tarjoileva Pentik ja maailmanmatkaajia palveleva matkalaukkumyymälä Belizia. Muotia nähdään myös toisen kerroksen ostoskadulla Shopping Streetillä, jonka uusimpia tulokkaita ovat sekä nuortenvaateliike Vero Moda, miesten muotia myyvä Jack & Jones että asustemyymälä Glitter.
Kofeiininnälkäisiä shoppailijoita palvelee muun muassa suomalainen kahvilaketju Robert’s Coffee peräti kahden myymälän voimin. Robert’s Coffee avaa toimipisteen sekä toisen kerroksen Shopping Streetille että rautatieasemalle neljänteen kerrokseen. Ruokapuolesta uusimpana tulokkaana vastaa meksikolaista tarjoileva Pancho Villa toisen kerroksen Shopping Streetilla. Neljännen kerroksen Little Manhattanille tuleva DNA Kaupan myymälä tarjoaa uusimmat digitaaliset palvelut ja tuotteet.
”Olemme innoissamme, että olemme saaneet vuoden käyntiin näin hyvällä vauhdilla. Viime kädessä kauppakeskuksen tunnelman luovat sieltä löytyvät palvelut, ja siksi haluammekin löytää Mall of Triplaan parhaat mahdolliset vuokralaiset. Nyt rakennamme ruoan, juoman, muodin, kaupunkikulttuurin, elämysten ja terveydenhuollon toimialojen ankkureiden ympärille aidosti elävää kaupunkikeskustaa ”, sanoo hankkeen kaupallinen kehitysjohtaja Pirjo Aalto.
Mall of Tripla asettuu liikenteen leikkauspisteeseen pääkaupunkiseudun parhaalle sijainnille. Hyvien julkisen liikenteen yhteyksien lisäksi Triplaan pääsee helposti myös autolla ja viisikerroksisen pysäköintilaitoksen ansiosta parkkeeraus on helppoa – siksi Mall of Triplassa satsataan autoilijoille suunnattuihin palveluihin. Yksi uusista vuokralaisista onkin kauppakeskuksen pysäköintilaitokseen avautuva Helsingin Autopesu Oy, jonka palveluihin kuuluvat autopesun lisäksi muun muassa autokatsastus sekä erilaiset huollot, vahaukset ja renkaanvaihdot.
”Tämä kokonaisvaltainen palvelutarjonta on saanut jo tässä vaiheessa naisasiakkaat koukkuun, puhumattakaan miesparkkia odottavasta herraväestä”, iloitsee Pirjo Aalto.
”Tavoitteenamme on tarjota Mall of Triplan asiakkaille täyden palvelun autokeskus, jossa saa kaikki auton ylläpitoon liittyvät toimenpiteet hoidettua kerralla. Ihmiset kaipaavat yhä kokonaisvaltaisempaa palvelua”, kertoo yksi Helsingin Autopesun omistajista, Miikka Haajanen.
Mall of Triplan toimipiste tulee olemaan Helsingin Autopesun kolmas toimipiste Pasilassa. Haajasen mukaan alue tavoittaa kaikki yrityksen kohderyhmät tehokkaasti: “Pasila on pääkaupunkiseudun alueista nopeimmin kasvava ja paras kohtaamispaikka. Olipa kyseessä Itäväylä tai juna, kaikki tiet johtavat tänne.
Sinua saattaa myös kiinnostaa nämä jutut:
Mall of Triplan menestyksekäs vuosi 2016
Päivittäistavarakaupan kovia nimiä Mall of Triplaan
Terveystalo tulee Triplaan – ”Voiko paremmassa paikassa ollakaan”